سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چنگ در پیمانهاى کسانى در آرید که چشم وفا از ایشان دارید . [نهج البلاغه]
چهارشنبه 86 مهر 18 , ساعت 8:40 عصر

‌  
  به گزارش « فردا » و به نقل از المرصد العراقی، سلمان بن عبدالعزیز امیر منطقه ریاض در همایشی ضد شیعی با عنوان « مملکت ما ... وحدت ما » که با حضور امیران برخی از مناطق عربستان، چهره های سیاسی و مفتیان سلفی از جمله صالح الفوزان، عبدالله بن جبرین، ناصرالعمر و برخی از چهره های مشهور ضد شیعی دیگر برگزار شد، در سخنانی التزام عربستان به مذهب سلفی را از اصول کشور خود دانست و از چنین اندیشه ای به عنوان تنها اندیشه صحیح اسلامی! نام برد.

بنا بر این گزارش، در این همایش سخنرانان به جای دعوت به وحدت در جهان اسلام، حاضران را به دوری و حتی قتل مسلمانانی که اندیشه سلفی را نمی پسندند ترغیب کردند!

در این زمینه، شیخ صالح الفوزان در سخنانی خواستار دوری از شیعیان شد و پیروان مذهب شیعه را خطر اصلی برای عربستان دانست .

وی در ادامه خواستار آن شد که هیئت حاکمه کشور عربستان، شیعیان مقیم مناطقی چون القطیف، مدینه منوره و نجران را به اسلام (اندیشه سلفی) دعوت کنند و در صورتی که نپذیرفتند آنان را برای پذیرش اندیشه سلفی مجبور نمایند!

همچنین عبدالله بن جبرین نیز در این همایش خواستار دشمنی با شیعیان و اهانت و تحقیر آنان شد و گفت: نباید به شیعیان اجازه داد تا در مساجد نماز بخوانند، باید با آنان برخورد شدید داشت!

وی ادامه داد: باید روش ملک عبدالعزیز در برخورد با شیعیان را ادامه داد و شیعیان را در مقامات دیپلماتیک و نظامی نپذیرفت و به آنان اجازه نداد تا سمت های مهمی را در کشور به دست گیرند، ضمن آنکه باید قربة الی الله! با فرزندان شیعه در دانشگاهها سختگیری کرد و در صورت لزوم حتی کشتار شیعیان واجب است!!

از سوی دیگر، ناصر العمر نیز در سخنان خود خواستار برخورد با شیعیان عراق شد. وی پیشاپیش در یادداشتی خواستار ممانعت از حج شیعیان، تخریب مساجد و حسینیه های شیعیان و هم چنین جلوگیری از انتشار که شیعیان در نگارش آن نقش دارند، تعطیلی دادگاه شیعیان در منطقه القطیف و جلوگیری از مشغول شدن شیعیان در مشاغلی چون مشاغل امنیتی، بهداشت و درمان شد.
 
وی در ادامه اظهار داشت : نباید اجازه داد، شیعیان در هیچ مقطعی به تدریس مشغول باشند

----------------------------------------

این سخنرانی از سوی شخصیتی تکفیری چون سلمان بن عبدالعزیز و آن هم در یک همایش نشان از اوج کینه توزی این فرقه را دارد که البته این مورد اولی نیست که چنین کستاخی می گردد. قتل عام و نسل کشی شیعیان را در یمن و افغانستان سوی این گروه و وابستگان آنها و با شروع جنگ عراق احکام تکفیری دسته جمعی علمای این فرقه برای نسل کشی شیعیان عراق و تخریب ارزشهای شیعی نمونه هایی ار سابقه اینها در سالهای اخیر است . البته ناگفته نماندعلمای احمق این فرقه را در بین جمعیت وهابیت بسیار کوچک هستند ولی با امکانات مالی قوی که از سوی جامعه حاکم عربستان در اختیار دارند تبلیغات وسیع به راه می اندازند و برای خود پایگاه اجتماعی فرض می کنند.در اینجا لازم است علما و اندیشمندان در جمهوری اسلامی ایران و کشور های اسلامی فتوای صریح علیه این گونه کستاخی صادر کنند و جریان شناسی وهابیت را برای جامعه اسلامی تبیین نمایند پشت صححنه این گروه را برای مردم آشکار نمایند یعنی دشمن شناسی کنند که این گونه افکار به وحدت اسلامی که حاصل خونهای ارزشمندی و تلاشهای خستگی ناپذیری است لطمه وارد نسازد و علمای اهل سنت محترم  و گروه های روشنفکر وهابیت  هم باید در این رابطه با تشکیل همایش و کنفرانس و در مطبوعات موضع گیری کرده و مرزبندی خودرا مشخص نمایند.